Like A Dream
D'Boss!

Hi I'm Ain Omanah.July 95.



Entries About Linkies Stuff


Scream!

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Its True

Hi Assalamialaikum semua sekali , hi maybe ni post yang terakhir before balik maktab kan ? okay maybe harini or esok lah balik nya ke MrsmPh yang tercinta kan? *sambil angkat kening* hahaha takda lah kita dah sayang PH dah ! betol lahh awok , tak percaya ? *sambil buat love dekat HATI  * over betol minah ini , well ? selalau kegedikan dia datanag macam nilah kan ? hiii dah lah awokk nak bermanja pulok dah kan ,mentang mentang nak balik maktab kan. okay okay diam *muncung dah kalah itik*

like usually lah kan nak balik Rabu or Khamis , Selasa kena lah ready beli barang semua tu kan awook? okay semalam nak pergilah beli, tapi mama cakap before tu kita kena pergi dekat Pengamal Perubatan Islam dekat Sentul , abah ada appoinment dengan dia malam ini. ohh i see, pergi sana okay not bad. ramai sangat orang , yang paling terkejut tengok ada non-muslim pon datang . okay style kan ? dah lah before masuk dia bagi air penerang hati tau., kira style gilooo ayam lah kan , sebab dia minom jugak , bezanya tak baca selawat je kang? okay takpo awokk moga cepat semboh and diberi hidayah masuk Islam okay ?

lepastu time abah masuk , mama cakap ain pergilah masuk sekali. Fyi , tempat dia nihh , terbuka dekat Sentul , macam kedai kedai . lepastu ada katil katil *macam dekat Hospital tu kan ? haa dikira kalau dia berubat untuk orang , orang lain boleh nampak. okay nak panggil macam ustaz tak nampak gayoo punng.tapi dia sangat style awok , kenapa ? dia boleh baca baca ayat Al quran lahh untuk hilang kan apa apa masalah kita. as umat islam takda lah nak cakap kena percaya kan ? tapi tak salah ikhtiar, okay sampai part abah. dia usha jeh muka aku *okay takot tahu * lepas tu dia tanya macam nihh :-

Ustaz : Ni anak sulung akak kan ?
Mama ; Haah , ini yang paling sulung , paling tua lah.
Ustaz : Adik , kenapa kebelkangan ini pelajaran makin menurun ? susah sangat belajar, betul tak?
Ain : ( Err style gilooo dia nihh. betol lah wehh . aku punya pelajaran low kot ) aku cakap dalam hati
Ain ; err adalah jugak,
Ustaz : jadi lambat kan ? cepat lupa apa yang dah belajar ? ada benda ganggu ni. anak akak nih selalu sangat stress. benda tu yang buat . dia dekat sekolah dia tu selalu sangat kena tindih,
Ain : err betol lah tu , saya selalu stress , mudah nak nangis.
Ustaz ; Yelah benda tu kacau adik , sakit perot mesti selalu kan ? muntah ? pening? mesti teruk kan ?
Ain : haaah , saya selalu sakit perut. muntah and pening,
Ustaz : Saya kesian tengok anak akak , tahun ni nak periksa kan ? lepastu kena benda macam ini kesian dia kak , macam nilah biar saya rawat dia ye, buang semua benda tu.
Mama *suara nak nangis* tulah hari hari dia call saya , stress sahaja. dia ni duduk jauh.
Ustaz : haa adik baring  , biar saya kunci badan adik . nanti kalau benda tu melawan saya pulak tak kuat.*baca ayat Al Quran*
Ain : ( rasa macam badan kena kunci , tak boleh angkat semua )
Ustaz : Berat kan adik? dekat perut tu sakit kan ? adik tahan okay dia ada masa masa yang kita kena ikot. bagi dia keluar semua.
Ain : (angguk )
Ustaz : (lima belas minit kemudian ) adik boleh angkat kaki skrg , benda ni kena buat lagi sekali nih. kena buang biar habis.
Ain : Sekolah asrama lah . macam mana ?
Ustaz : Takpo saya bagi air penawar dulu *air penerang hati* nanti kalau free datang lagi.
Ain : Terima kasih pakcik.

okay siyesly apa dia cakap betol . akademik turun . emosi terganggu. banayk sangat berfikir kan ? sabar okay Ain , ada hikmah (:

Doakan Ain tau cepat sihat balik.